Neked blogolunk

Ki hívott taknyosnak, antiCEO módszerek, milyen a jó kérdés, sztorik a villamosról, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé...
Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing és networking világából, a csapatunktól.

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!

Mekkora válság jön/van? Nem tudom, de Te is fogadj el 3 tippet az értékesítéshez, hogy ne éld meg tragédiaként! Mindenhonnan azt halljuk, hogy válság van, válság jön, "mind meghalunk"! Valójában nem tudjuk, hogy mi lesz. Ha minden cég bezár a rezsi emelkedés miatt, értékesítés fejlesztőként nem tudok megoldást kínálni - nekem is más után kell...

Tavaly nem írtam blogot, el voltam foglalva a vállalkozás újraindításával. Fogalmazzunk finomam: a pandémia hozott némi visszaesést a bevételekben. Úgy 70%-ot. Igen, 2020. márciusában kb. a háromnegyede eltűnt a bevételeinknek. De visszahoztuk, túléltük!!!

"...milyen értékesítő is vagyok valójában?" Sok bolti értékesítővel és üzletkötővel találkozom networking eseményeken mint sales tanácsadó. Nem szokásom magamat tukmálni, ilyenkor éppen csak bemutatkozom, és névjegyet cserélünk.

Már hallom is! "Tiszta jutalékos rendszerben - ez egy könnyen mérhető szakma - amennyit dolgozik, annyit keres - nagyon egyszerű, bár minden ilyen egyszerű lenne!" Hát nem! Ha te 2022-ben még így gondolkodsz, akkor az a rossz hírem van, hogy az alapbéren, járulékon és mobilitáson megspórolt pénzednél többet fogsz toborzásra költeni.

Ha a ghosting szóval találkoztál mostanában, akkor nagy valószínűséggel randik kapcsán hallottad. Ha vállalkozó vagy értékesítő vagy, akkor pedig az üzleti életben is találkoztál már vele. Lehet hogy nem csak elszenvedted, hanem csináltad is? Remélem, hogy nem!!! Nézzük meg a fogalmat pontosan (legalábbis amit én értek alatta), és persze azt is,...

A közelmúltban több olyan céggel is találkoztam, akik új vállalkozást vagy új üzletágat indítottak, vagy a cégvezető éppen fel akarta venni az első értékesítőjét egy nemrég indított vállalkozásban. Azt látom, hogy 3 tétel rendszeresen kimarad az üzleti tervezésből. Vajon melyek ez a tételek?

Többen kérdezték, mi az oka, hogy a FirmUp-ot a HR és az értékesítés összekapcsolására alapoztuk. Milyen haszna van ebből az ügyfeleinknek? Miért jelent ebben az esetben az 1+1 mindig többet mint 2?

Azért írok, hogy utálj! Kérlek, tedd meg! Bevallott szándékom az írással a provokáció. Cserébe két kérésem van (szerintem nem túl sok érte:))) Egy: végigolvasás alatt és közben gondolkozz el. Kettő: oszd meg az írást. És ha már kellően utálsz (vagy ha mégsem;), akkor egy bónuszt is kérek! Írd meg, Te mit gondolsz.

Pár napja már írtam a témáról. Most folytatom. Azoknak az értékesítőknek szól a blog, akik most úgy érzik magukat, mint az egyszeri autókereskedő a teleportálás feltalálásakor. (Mint én.) Te hogy vagy ezzel? Ha még valamennyire működnek az ügyfeleid, akkor figyelj.

Olajbogyó. Sokáig csak elképzeltem, milyen lehet az íze. Kacérkodtam vele, de nem próbáltam. Pedig roppant elitnek gondoltam a fogyasztását. Egy nagyon jó barátnőm kedvence volt. Ekkor már roppant kíváncsi voltam, milyen lehet. Vonzott az ismeretlen íz. Tizenévesek voltunk. Aztán megkóstoltam. Elsőre érdekesnek találtam, de talán némi csalódás is...

Majdnem csúnyábbat írtam. Évtizedek óta személyesen értékesítek. A tanácsadásaim zöme személyes. A tréningjeim mindig személyesek. A networking a fő ügyfélszerzési eszközünk. Mi a teendő? Pánik? (Na jó, egy kicsit, de gyorsan tudd le.) Inkább igazodjunk a helyzethez. Téged is érint? Hogyan? Olvass tovább.