Neked blogolunk

Ki hívott taknyosnak, antiCEO módszerek, milyen a jó kérdés, sztorik a villamosról, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé...
Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing és networking világából, a csapatunktól.

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!

Többen kérdezték, mi az oka, hogy a FirmUp-ot a HR és az értékesítés összekapcsolására alapoztuk. Milyen haszna van ebből az ügyfeleinknek? Miért jelent ebben az esetben az 1+1 mindig többet mint 2?

Azért írok, hogy utálj! Kérlek, tedd meg! Bevallott szándékom az írással a provokáció. Cserébe két kérésem van (szerintem nem túl sok érte:))) Egy: végigolvasás alatt és közben gondolkozz el. Kettő: oszd meg az írást. És ha már kellően utálsz (vagy ha mégsem;), akkor egy bónuszt is kérek! Írd meg, Te mit gondolsz.

Pár napja már írtam a témáról. Most folytatom. Azoknak az értékesítőknek szól a blog, akik most úgy érzik magukat, mint az egyszeri autókereskedő a teleportálás feltalálásakor. (Mint én.) Te hogy vagy ezzel? Ha még valamennyire működnek az ügyfeleid, akkor figyelj.

Olajbogyó. Sokáig csak elképzeltem, milyen lehet az íze. Kacérkodtam vele, de nem próbáltam. Pedig roppant elitnek gondoltam a fogyasztását. Egy nagyon jó barátnőm kedvence volt. Ekkor már roppant kíváncsi voltam, milyen lehet. Vonzott az ismeretlen íz. Tizenévesek voltunk. Aztán megkóstoltam. Elsőre érdekesnek találtam, de talán némi csalódás is...

Majdnem csúnyábbat írtam. Évtizedek óta személyesen értékesítek. A tanácsadásaim zöme személyes. A tréningjeim mindig személyesek. A networking a fő ügyfélszerzési eszközünk. Mi a teendő? Pánik? (Na jó, egy kicsit, de gyorsan tudd le.) Inkább igazodjunk a helyzethez. Téged is érint? Hogyan? Olvass tovább.

Mire? Természetesen kilépni a komfortzónádból. Tudom, ez nem egy vonzó ajánlat. De meggyőződésem, hogy a mostani helyzet (nevezhetjük válságnak is, itt olvashatsz egy remek posztot) erre előbb-utóbb mindenkit rákényszerít. Vagy jobban, vagy kevésbé.

Erre a kérdésre az igennel válaszolók aránya valahol 10% körül szokott lenni. Azért választottam ezt a mai témának, mert az értékesítés tipikusan olyan munka, amit csak akkor tudsz jól csinálni, ha szereted. Ha csak a sárga csekkek miatt csinálod, akkor hagyd abba!

Hallgatom megint a villamoson a sztorikat, és ezen felbuzdulva blogokat, kommenteket is olvasok a témában. Munkáltató vs. munkavállaló. Ősi ellenségek. (sic!) Legalábbis így tűnik, nagyon sok bejegyzésből. Ami még szomorúbb: "tanácsadó" kollégák írásos kirohanásaiból is, kinek-kinek pártállása szerint az egyik, illetve a másik tábor "védelmében"....

Majdnem csúnyábban fogalmaztam. Ezek a cégek nemhogy a sikert, de a túlélést sem érdemlik meg. Egyik ügyfelem néhány szolgáltatást szeretett volna igénybe venni. Megbízta a kolléganőjét azzal, hogy keressen például raklapemelőhöz szervizt. Az eredmény lesújtó volt...

Olvasom Baráth András (Gerilla Önéletrajz) egyik ismét jól sikerült blogbejegyzését, ami a motivációs levélről szól, s vihar sebességgel áramlanak a közelmúlt tapasztalatai a beérkező álláspályázatokról. Nagyon drukkolok Andrásnak! HR-esként, az asztal másik oldalán ülve követem tevékenységét, szuper, amit csinál! Szeretném, ha minél több emberhez,...