Születésnapom margójára – 56 éves lettem!
Ki tudja, hányadik szülinapi blog… Ja, én. A hetedik. Szokásomhoz híven most is összeírom, hogy mi történt az elmúlt egy évben velem/velünk.
Repülőrajtot vett a gazdaság – ugyan mi bajunk lehet? Viccet félretéve (bár annyira nem jó vicc, hogy gazdasági miniszteri szinten ezt a helyzetet repülőrajtnak aposztrofálták) újra egy olyan év közepén járunk amikor a változásokra történő reagálás létfontosságú, különben földbe állsz. Sebaj, 2020 óta megszokhattuk.

Először vegyük az érzéseket. 56 – nincs végtelen mennyiségű időm. Átalakul, hogy mi fontos és mi nem. Szerencsére az mindig fontos marad, hogy a fő vízióm, azaz minél több embernek (vállalkozónak, értékesítőnek, vezetőknek és olyanoknak, akik valamit el akarnak érni más embereknél) átadjam az értékesítői hozzáállást, az értékesítési kommunikáció fontosságát és fortélyait.
Az idő miatt sem győzködöm azokat, akik ezzel nem értenek egyet, de tárt karokkal várom azokat, akik ezen a téren fejlődnének.
Hiszem, hogy egy jobb világban élhetnénk, ha a kommunikációnkat az irányítaná, hogy hogyan lehetünk hasznosak mások számára. Nem tukmálósan, nem erőszakosan, hanem felmérve a másik fél igényét.
A személyes statisztikáim azt mutatják, hogy a legtöbb embernél még mindig az alapoknál kell kezdeni. Szóval van még dolgom. De továbbra is élvezem a munkát, nagy örömmel vetem bele magam a feladatokba.

De nézzük, hogy mik történtek az elmúlt egy évben:
- Üzlettársamtól Bartha Anikótól egyre többet tanulok a DISC viselkedéstipológiáról – elképesztő élmény, hogy mennyire hatékonyan támogatja az értékesítési kommunikációt. És sokkal jobban lehet élvezni egy-egy tárgyalást a DISC segítségével.
- Éppen ezért tavaly elkezdtük, idén még nagyobb hangsúlyt helyezünk a DISC alapú sales tréningekre. Ebből a szélesebb közönség számára is adtunk ízelítőt a VSKLUB jóvoltából. Érdemes Neked is belekóstolni ebbe a világba – töltsd ki a díjmentes DISC tesztünket, hogy először magaddal képbe kerülj.
- A Sales Dopping Club immár 7 csoporttal működik, most indítottuk el a DISC kommunikációs csoportunkat, év elején pedig a Ceglédi Cégfejlesztők és a Plusz Kapcsolat csoportokat. Nézd meg itt, hogy melyikhez van kedved csatlakozni.
- Kijött a nyomdából az első könyvem, a Ne tukmálj! Értékesíts! 2., bővített kiadása. 5 év alatt történt annyi minden, hogy 20-30 oldallal kibővítettem és ez a bővítés is inkább a hozzáállásról szól.
- Nagy öröm számunkra, hogy új tanácsadóval bővülünk: Szabó Szergej, aki eddig olyan aprócska cégeknél töltött be ügyvezetői vagy üzletfejlesztési vezetői posztot, mint az AsiaCenter, a Supershop vagy a MALÉV. Szergej szervezetfejlesztési és vezetési tanácsadóként segíti a KKV szektor cégeit. Úgy néz ki, hogy az első megbízása meg is van.
- Tavasszal jött a hír, hogy jövő nyártól Magyarországon is érvényes lesz a bértranszparenciáról szóló irányelv.Mit jelent ez? Többek között az álláshirdetésekben Kötelező lesz a bérsávok közlése Magyarországon is. Vajon a Te cégedet érinti? Ebben a témában több országos médiumban is megszólaltattak bennünket (na jó, főként Anikót), ide kattintva elolvashatod az írásunkat, az oldal alján pedig láthatod, hogy melyik újságban és rádióban jelentünk meg.
- Idén is folytattuk a tavaly elkezdett hagyományunkat, januárban és júniusban is megtartottuk a Sales Happeninget, azaz az értékesítés ünnepét. De miről is szól a Sales Happening? Arról, hogy álljunk meg egy pillanatra és lazítsunk! Ünnepeljük meg együtt a sikereinket és azt, hogy az értékesítés egy szép szakma, akár vállalkozóként akár értékesítőként űzöd. Remélem, jövő januárban Téged is ünnepelhetünk.

Mi várható a következő évben?
- El vagyok maradva egy-két könyv megírásával, ezt pótolom.
- Marketingfeladataink is vannak - még egyszerűbben kell megfogalmaznunk a fő üzeneteinket.
- Tanulnom is kell több dolgot – ezt sem fogom hanyagolni.
- Bővebb jóslásokba most nem bocsátkozom.
Még egy magánéleti "apróság": a lányom sikeresen (majdnem kitűnő eredménnyel) elvégezte a BGE turizmus/vendéglátás szakon az első évét. Mérhetetlenül büszke vagyok rá!
A ma este azon ritka alkalmak egyike, amikor iszom egy pohár bort mindazok egészségére, akiknek üzleti szempontból hálás vagyok: az ügyfeleink, üzleti partnereink, beszállítóink, az olvasóim (igen, te is ide tartozol), üzlettársam, a lányom, a párom, jóakaróim, rosszakaróim, és még sokan mások. EGÉSZSÉGETEKRE!
Ígérem, jövőre sem hagyom ki a szülinapi blogot! Addig is, ha elakadásod van sales és/vagy HR fronton, keress meg bennünket!
Vittinger László sales mentor
FirmUP! és Sales Dopping Club társalapító, tulajdonos