Légyszíves hozz két jól működő értékesítőt!

2018.05.11

Nemrégiben ezt a feladatot kaptam egy ügyfelemtől, ez a megbízás tette fel a pontot az elmúlt fél év előkészületeire. Az elmúlt időszakban az ügyfeleimnél szerzett tapasztalatokat összefoglalva jutottam arra az elhatározásra, hogy foglalkozni fogok az értékesítéshez szorosan kapcsolódó területekkel is. 

Mit gondolsz, az értékesítés a te cégedben milyen területekkel kapcsolódik össze a képen látható fogaskerekekhez hasonlóan?

Az elmúlt időszak tapasztalata azt mutatja, hogy ha egy cégben gond van az értékesítéssel, ritka az, amikor kizárólag értékesítési gondról beszélhetünk. Legtöbbször HR, online világ (web és marketing), adminisztráció, vezetési, életvezetési problémák is felszínre bukkannak. Hiba lenne ezt kizárólag értékesítés fejlesztési eszközökkel orvosolni. Így arra az elhatározásra jutottam, hogy a Vittinger Tréning vállalkozást olyan kollégákkal bővítem, akik a fent említett területek kiváló szakértői, és igény esetén közösen oldunk meg egy-egy helyzetet az ügyfeleinknél. Mindegyikükről megbizonyosodtam, hogy remek munkát végeznek, bátran adom a nevem a tevékenységükhöz.

De nézzük a címben említett példát, hogy mire gondolok. Egy olyan ügyélről van szó, aki majdnem egy éve szenved azzal, hogy nem talál értékesítőt. Már egy ideje kapcsolatban vagyunk, hisz abban, hogy az értékesítőket rendszeresen képezni kell, de nem volt kit képezni. Egy éve keresem azt a HR szakértőt akinek a segítségével ezt a feladatot segíthetek megoldani. Több remek szakemberrel találkoztam, de egyikük gondolkodásmódja (megtalálod a szakértőim között), referenciái meggyőztek arról, hogy vele érdemes hosszabb távon dolgozni. Ráadásul egy másik ügyfelemnél olyan értékesítőket képeztem, akiket ő választott ki, és meggyőző volt a hozzáállásuk.

A szóban (vagy címben) forgó ügyfelemhez már együtt mentünk tárgyalni, és pár napon belül meg is állapodtunk.

A másik szakértő kollégám egy online marketing stratéga, aki az álláshirdetéseket nem a szokásos platformokon képzelte el, hanem a közösségi médiában. Ez először meglepett, de megnéztem a statisztikáit, és azt láttam, hogy kevesebb de relevánsabb jelölt érkezik interjúra a módszerével. Hiszen ez a KKV szektorban remek hír! Kevesebb interjúval (kisebb erőforrás igénnyel) biztosabban meg tudjuk találni az ideális (közeli) munkaerőt. Nyilván őt is bevontam a szóban (vagy címben) forgó ügyfelem projektjébe.

Természetesen a javaslatom tartalmazta frissen felvett értékesítők képzéseit és egy éves együttműködést is, ami alatt a tréningen tanultakat véssük be a mindennapi rutinokba. Átfogó megoldás, amellyel létrejön a megbízó által megfogalmazott végeredmény. (Természetesen a profi munkaerőfelvétel nem tudja garantálni, hogy innentől örökre ott maradnak az értékesítők, de jelentősen növeli az esélyét egy hosszabb távú munkakapcsolatnak.) A kívánt végeredményhez szükség van a cégvezetés megfelelő hozzáállására is. Abban tudunk még segíteni nekik, hogy a megtartáshoz és a megfelelő motivációhoz javaslunk nekik eszközöket, így is tovább növelve a win-win munkakapcsolat esélyét.

Összefoglalva, ezek az esetek miatt vagyok biztos abban, hogy a potenciális ügyfeleimnek -akár Neked is kedves olvasóm- sokkal professzionálisabban tudok segíteni az értékesítés fejlesztésben, ha ezzel a kiváló szakértő csapattal, átfogó szemlélettel adok megoldási javaslatot.

Kíváncsi vagy, hogy

Vittinger László
kapcsolatépítész