3 tévhit az értékesítésben 

2017.01.20

Munkám során több olyan tévhittel találkoztam ami az értékesítéshez kapcsolódik. Ezek közül szeretnék kiemelni és megcáfolni hármat.

1. Az értékesítésre születni kell!

Tévhit! Nem baj, ha valaki empatikus és nyitott, de az értékesítési szakma szabályait mindenki el tudja sajátítani. Ismerek több introvertált mérnököt, aki remekül tudja értékesíteni a termékét. Ha megtanulod, hogy milyen lépésekből áll az értékesítés, és gyakorlod, te is meg tudod csinálni!

2. Biztos jó értékesítő, mert sokat beszél!

Tévedés! A jó értékesítő sokat kérdez és figyel a válaszokra. Így derül ki, hogy pontosan mire van szüksége az ügyfelének. Azért van kétszer annyi füled mint szád, hogy kétszer annyit figyelj, mint amit mondasz. Ha sokat beszél egy értékesítő, az ügyfél nem érzi, hogy róla és az igényéről szól a diskurzus.

3. Az értékesítéshez erőszakosnak és rámenősnek kell lenni!

Dehogyis! Még az ellenségeimnek sem kívánom az erőszakos, tukmálós értékesítőt! Rámenős helyett pedig jobban szeretem a következetes és proaktív jelzőket, és az olyan bizalmon alapuló kommunikációt, ami sem az ügyfélben, sem az értékesítőben nem kelt rossz érzést. Nekem például van olyan biztosítós ismerősöm, akiről nem a tukmálás, hanem a szakértő szó jut eszembe. Kíváncsi vagyok, magára ismer-e? :)

Te milyen tévhiteket ismersz az értékesítésben?

Vittinger László
kapcsolatépítész