A világ legfeleslegesebb árajánlata
Egyik ügyfelemnél tartottam a viszonteladóinak egy értékesítési tréninget. Ezen a tréningen az értékesítés alap lépéseiről volt szó, és ezek közül az egyikben szó esett az árajánlatokról. Ahogy Tőled most, tőlük is megkérdeztem, hogy melyik a világ legfeleslegesebb árajánlata.
Szerinted melyik?
Elárulom, az, amelyiket nem követ az értékesítő. Tudom neked ez triviális, te biztosan követed az ajánlataidat. De ezen a tréningen volt néhány kereskedő, aki ezt nem tette. Várják az ajánlat elküldése után a rendelést, és bizony, ez általában nem jön ilyen egyszerűen.
Miért?
Most vedd fel a vevő sapkát, és gondold végig, hogy akarsz venni valamit, Nyilván fontos, azért kértél rá ajánlatot. Amikor megkapod, magadban nyugtázod, de azonnal nem döntesz. Másnap történik valami (telefon a könyvelődtől, betegség a családban, munkahelyi probléma stb.) ami felülírja az ajánlatban szereplő termék/szolgáltatás fontosságát. Ugye, hogy nem fogsz azonnal egy rendelést küldeni? De ha pár nap múlva kapsz egy ügyes telefont (nem mindegy, hogy mit mond az értékesítő ilyenkor) és máris eszedbe jut, hogy fontos dolgot akarsz megvenni.
Tehát aki nem rendel azonnal, az nem biztos, hogy sumák, kifogást keres, meggondolta magát, stb.
A fentebb említett ügyfelem a tréning után két nappal azzal hívott fel, hogy már most megtérült a tréningem díja, mert a viszonteladói elkezdték követni az ajánlataikat, és ebből két nap alatt nem kevés plusz rendelés érkezett.
Most joggal mondhatod, hogy te ezt csinálod, de tolakodónak tartanak az ügyfeleid, és leráznak a telefonban. Ha így érzed, keress meg és segítek.
Vittinger László
kapcsolatépítész